dunsaluns

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av dunsaluns - 30 maj 2013 20:23

Hård soffa mjuk madrass.
Köpte en enkel skummadrass på Jysk. Som jag bra klippte till lämplig storlek.
Tur man har stort köksbord att vara på..
Tyget var ett fynd från tygrea, kanske inte det snyggaste men det får duga.
Bredde ut det på bordet med madrass och sofflock på. Sen var det bara att gå lös med häftpistolen.

Plötsligt har vi en skön viloplats nere i köket och behöver inte gå upp på övervåningen ideligen.
Det kan behövas i dessa tider. Jag provade den såklart direkt.. och höll nästan på att somna..

Av dunsaluns - 30 maj 2013 05:26

Igår experimenterade jag med en pajfyllning. Egentligen kunde det ha varit större mängd fyllning, men jag startade med tre morötter som skalades och revs och stektes med en vitlöksklyfta i olivolja, i slutänden blev det två små vitlöksklyftor totalt..
Kokade lite linser, (en deciliter? Vet inte hur många..) täckta "precis" i vatten när de var klara..
Smulade en buljongtärning i linserna.
Hällde över linserna till morotsfräset, som fått stå ett tag.
I med en halv tsk sambal oelek. Allt ska puttra ihop som en lös gröt,( späd ev. Med vatten).
Pajskalet av 90g smör 2,5 dl mjöl och resten vatten, har snart förgräddats klart i över 200grader i ugnen.
Jag började fylla pajskalet med ett paket fetaost som jag skurit i bitar, sedan på med linsgröten och in i ugnen 10-15 min..

Med viss skepsis bjöd jag min vän som var på besök, och tro det eller ej men vi åt nästan upp hela, så det får väl räknas som bra betyg ?

Nu väntar en spännande dag med fotografering och besök och ännu mera sommarsol!!
Carpe diem!

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards