dunsaluns

Alla inlägg under mars 2013

Av dunsaluns - 27 mars 2013 19:12

Den här sjuklingen är också en vinnare!  

Det handlar om inställning!

 

Hur man väljer att hantera sin situation, oavsett var på skalan man befinner sig. Med detta vill jag visa att det kanske inte alltid är så lätt att se den positiva sidan. Men har man en positiv attityd kan resan mot något bättre redan ha startat..

Det kan vara så svårt att hitta glöden i ett sånt här läge, men det gäller att inte ge upp hoppet.. även när det är löjligt litet. 

Låt hoppet dröja kvar även när du inte själv ser en utväg. Hoppet är en tålmodig följeslagerska som inte ger upp, det väntar tills du finner en gnista.

Om man finner glöden när hoppet är som minst, så har man vunnit allt mer...

 

 

 

* bilden föreställer ett av de vikta småkort (krya på dej!)som finns att beställa från pennspårs hemsida www.pennspar.se

Av dunsaluns - 26 mars 2013 23:31

 

Jag har undrat lite vad som har hänt i min hjärna på senaste tiden. Helt plötsligt finner jag den eviga jeans- och-svart-linne-tjejen ( mig själv) trånandes efter rosa klänningar med blommor i håret och en alldeles överdriven kärlek till allt som är sött...
Jag har alltid ogillat fördomen om flickor och rosa och det söta som samtidigt av någon mystisk omständighet måste associeras med en i övrigt puckad och ytlig hjärna..

(här skulle jag kunna ha ett långt utlägg...) ..

Hur som helst så kan jag inte undgå att undra om den lilla krumeluren i min mage ändå är en flicka...

Av dunsaluns - 26 mars 2013 20:51

 

Nu har jag just läst en stund ur "Peter pan" boken som vi köpte för ett par veckor sedan för en femma på kommunens egen loppisbutik, ett otroligt miljösmart och ekonomiskt påhitt för övrigt.
Vi hade den här boken när jag var liten, den är en mycket spännande och fantasifull klassiker.
Det är så mysigt att krypa upp tillsammans i den röda lillsoffan och släcka storlampan och läsa en stund. Man blir så mysig och go precis innan det är dags att krypa ner i sängen.
För Viggo alltså, själv ska man vara vaken ett tag till... Men man blir allt lite sömnig av det där kvällsmyset...
* mysig kväll på er som läser!

Av dunsaluns - 26 mars 2013 16:01

Vad är det för nåt? att kalla sej vinnare eller inte?

Enligt min mening kan alla vara en vinnare om de själva anser sej vara det. Man behöver inte vara rik eller ha ett bra jobb eller ens vara en normal människa för att vara en vinnare. Känner man sej lurad av livet och som en stackare fast i ett ekorrhjul man inte kommer ur så är det inte så säkert man känner sig som en vinnare..

 

Hemligheten är att göra medvetna val utifrån den situation man befinner sig just nu.

Är du på botten kan ett smart val göra dej till vinnare redan idag. Ett första steg till ett bättre liv!

Vad är då definitionen av ett bättre liv?

Jo, det räcker med att du känner dej bättre själv, att du gjort ett medvetet val som gör dej eller någon annan liiite lyckligare. Vad som helst, det finns tusentals val vi gör hela dagarna, ofta utan att tänka på att det är val. 

Du behöver inte vara miljonär för att kunna unna dej vardagslyx. Du behöver inte vara ett helgon för att hjälpa en okänd människa lite. Du behöver inte bo i en lyxvilla för att kunna bjuda hem vänner till en trevlig mysafton/fest. Dra iväg på en liten kärlekssemester till andra sidan kommunen över dan..

 

Jag har kommit hem till folk som haft väldigt stökigt och fullt av hundhår på golvet, disk fulla köksbänken, tvätthögar i badrummet och omålad bro. (Så som jag själv inte vill ha det fast ibland tyvär har.)Hemma hos dessa människor har jag kunnat njuta av en kopp kaffe och all den värme som de som människor kan erbjuda. För mej är sådana människor riktiga vinnare! Där man trivs oavsett vad som syns på ytan..

Jag kan också se människor som har lyckats göra jättefint i sina hem och är riktigt duktiga på det, och gå runt och njuta av det vackra man ser när man besöker dem. För mig är de också vinnare, de har gjort ett val att lägga ner kärlek på sitt intresse.

Ibland är jag orolig att folk ska tycka att det inte är fint eller fräscht nog hos mej, trots att jag vet detta om mej själv; att jag trivs hos olika människor oavsett hur det ser ut i deras hem. Det är människorna och kärleken i väggarna som räknas!

 

Väljer man sen att lägga ner all sin tid på fotbollsträning och till och med avvara kompistid för detta, ja då är man också en vinnare!

Eller om du helt enkelt har insett att du vill ägna mer tid till TVsoffan eftersom det är ditt sätt att njuta av livet, då är du en vinnare med, så länge det är ett medvetet val. 

Följer man bara med strömmen och gör saker för att man tror att andra tycker det är viktigt. Då gör man inte riktigt sin grej och det är där du finner förlorarna. Oavsett om de har högavlönade jobb eller en snygg make, trendiga kläder eller bara ett välstädat kök, de ödslar sin tid på något de egentligen inte tror på. 

De skulle gå ut och spela lite fotboll istället för att städa köket. Byta till ett jobb med mindre lön för att få tid till sina intressen. Skilja sig från en snygg men otrogen make. Ta på sig kläder som de faktiskt tycker är fina eller sköna. ...

 

Inget ont om de vinnare som faktiskt kämpat och lyckats få sig det drömjobbet eller de vackra kläderna om det är ens verkliga intresse.

 

Vem som är en verklig vinnare går inte alltid att se på utsidan, en fattig ensamstående förortsmorsa kan vara minst lika mycket vinnare som ett fotbollsproffs.

Var stolt över dig själv och välj dina val! så kommer du också att vara en vinnare! 

 

Trevlig kväll alla vinnare där ut

 

* barn på trasigt utedass - vinnare!!    

 

 

Av dunsaluns - 25 mars 2013 12:00

 

Det blir rajraj ikväll ;)
V ska till mormor så nu ska vi ut och mysa för oss själva på en måndag. Haha rajraj blir det ju inte, men kul blir det! Ha det bra!

Av dunsaluns - 25 mars 2013 11:26

Det blir ju inte alltid som man hade tänkt sej...

 

Av dunsaluns - 25 mars 2013 07:03

 

Jag flög nyss ur sängen i tron att jag missat en tid hos barnmorskan.. Det hade jag ju inte! Den var ju senare idag..
Jag är utan mitt vanliga jobb idag och tänkte då passa på att göra lite pennspår eller penselspår.. Måla färdigt nån av de stora tavlorna.. Jag har ju blivit lite inne på småteckningar nu och skulle vilja skriva nåt..
Tänk om man skulle göra nån serie?!
Det var år och dar sen jag gjorde någon serie.. Hmm det skulle va kul, samtidigt skulle det ju va bra att göra klart nån stortavla..
Jag har bl.a en älg som stått länge och väntat för jag har totalt kört fast med den! Jag är ganska nöjd med bilden förutom älgens proportioner.men jag vet inte var jag ska börja med den..
Den är 1x1 meter! Så jag vill ha gott om tid att hålla på...
Nåja, nåt bra blir det idag i allafall.. Håll till godo med en bild av problemälgen så länge, och ha en fin vecka!!

Av dunsaluns - 24 mars 2013 10:18

Rastlös, nu vill jag åka till stan!
Rävväskan hittar du här


 


 

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards