dunsaluns

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av dunsaluns - 17 mars 2013 20:34

Hela den här helgen har varit som ett enda långt fredagsmys. Måla, städa liite. Syster yster mfl. på besök :) en riktig slapparhelg. Kaffepannan har kokats några varv, magen har vuxit! men det kanske beror på bullarna...
God kväll <3

Av dunsaluns - 17 mars 2013 16:47

Läste just om att australiensiska Hannans, moderbolag till Kiruna Irons och Scandinavian resources.. Provborrar för att göra dagbrott som kommer att påverka/ förgifta/ riva upp stora delar av vår orörda fjällvärld.
Visst är det så att vi även behöver pengar och arbetstillfällen här uppe i Norrbottens län. Men vad är långsiktigt hållbart och vad är vi beredda att sälja vår moder jord för??
Vinsten går förmodligen inte ens till välgörande ändamål ...och kan man ens tala om vinst när man för evigt förstör orörd natur och förgiftar de svenska fjällbäckarna??
Det finns ingen återvändo!
Vad ska vi lämna efter oss åt våra barn?
Om DU vill "rösta" mot gruvbolagens framfart finns här en länk till namninsamlingen
http://namninsamling.se

OBS! när du går in på länken: scrolla ner till listorna, just nu ligger den under "mest aktiva denna vecka". Klicka på "Nej till Scandinavian resources..." och skriv in ditt namn. -enkelt!

 

bilden är målad med tanke på vilken värld vi vill kunna dela med våra barn och barnbarn. /emma

Av dunsaluns - 17 mars 2013 08:26

Godmorgon på en söndag! Varför kan jag inte sova längre? Var vaken ganska länge igår men vaknar ändå sju.. Är det våren eller graviditeten?

V är så snäll, jag hör hur han leker i sitt rum, men han har inte varit in och " väckt" oss än..

 Jo, jag målade ju lite igår. En akvarell av Vårgudinnan som jag skrev om tidigare. Blev så inspirerad av art noveau i somras, testade då, men blev mycket besviken, så det ämnet blev lämnat tills i fredags då jag återupptog en gammal skiss..

 Nu ska i allafall denna Vårgudinna ramas in" med lite AN inspirerad bakgrund. Hoppas det går bättre den här gången! Det blir tyvärr inget avancerat med snygga krusiduller, jag har så svårt att rita symmetriskt och rakt. Nä det blir en mycket enkel bakgrund, får väl öka på till nästa gång.. Om jag orkar /känner för att testa mer. Jag blir så besviken när jag suttit i timmar med ett motiv jag är nöjd med, sen förstörs hela bilden av en taskig bakgrund eller nåt.

 Här är den lämnade bilden sen i somras (trollet) och början på den nya Vårgudinnan. Hon har bytt klänning" till en brun under; för den nakna jorden som allt gror ifrån, och ett vitt tyg med ljusgröna plantor; för att våren växer upp ur vintern/snön...

Ha en bra dag!

 

 

Presentation


Hej!
Jag tycker om att skriva och göra bilder. Här på bloggen samlar jag bilder och texter om sånt jag blir glad av. Nästan allt bloggande sker via mobilen, delvis därför kommer mina foton vara långtifrån felfria.. Gillar någon bloggen och vill läsa och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Copyright

  Alla texter och bilder här skyddas av copyright!

 

Vill du låna en bild (tex. till din blogg)och hänvisa till mej är du välkommen att fråga :)

Att dela mina hela inlägg på facebook är ju också helt ok (eftersom de då kopplas hit till min blogg)

MEN

 Tar du/kopierar en bild/text utan lov, kommer jag hem till dej och river sönder din cykel!!.. eller nåt... >:(

 

 

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards